Collect Kunst & Antiek Journaal.
Het Kunst & Antiek Journaal/Collect tracht zijn lezers maandelijks zo breed mogelijk te informeren over kunst en antiek. Het blad is niet alleen voor de actieve verzamelaar een must, maar ook de geïnteresseerde liefhebber in kunst of antiek zal er veel informatie in terug vinden.Zo zijn er algemene artikelen geschreven door experts terug te vinden, maar ook bijdragen die dieper op een onderwerp of object ingaan. Elke maand geeft het Kunst & Antiek Journaal/Collect ook de agenda’s van tentoonstellingen in musea en galerieën in Nederland maar ook een compleet overzicht van komende kunst- en antiekveilingen, beurzen en vlooienmarkten.  Contact: Els Bracke, antiek@ips.bewww.collectkaj.nl.


 

KunstkrantKunstKrant, Informatiekrant voor beeldende kunst
De KunstKrant is dé informatiekrant over kunst, tentoonstellingen, galerieën en musea. De KunstKrant verschijnt iedere twee maanden en wordt verspreid in heel Nederland en in België en Duitsland. Elke twee maanden wordt iedere in kunst geïnteresseerde weer op de hoogte gebracht van actuele exposities middels interviews, recensies, nieuws, tips en een uitvoerige agenda.
De KunstKrant verschijnt iedere twee maanden en wordt verspreid in heel Nederland en in België en Duitsland. Het informatieblad is af te halen bij allerlei galerieën, musea en andere kunstinstellingen. Voor de gratis krant geldt: op is op. Daarnaast is het mogelijk een abonnement te nemen op de KunstKrant, zodat u iedere twee maanden verzekerd bent van actuele expositie-informatie bij u in de buurt.  Redactie: Illand Pietersma. Email: kunstkrant@live.nlwww.kunstkrant.com.


Kunstoase
Op 1 september 2012 verschijnt het eerste nummer van Kunstoase. Kunstoase is het nieuwe tijdschrift over kunst, kunstenaars en plaatsen waar kunst te zien en te koop is. Kunstoase biedt u in eerste plaats veel beeldende kunst. Daarnaast leest u in Kunstoase ook over het denken en doen van hen die achter de kunst staan, zoals de kunstenaar, de veilingmeester, de curator, de kunstverzamelaar, de galeriehouder, de museumdirecteur, de kunstverzekeraar en de organisator van kunstbeurzen. Verder vindt u in Kunstoase een agenda, lezersaanbiedingen, een prijsvraag, een pakkende poster en een overzicht van mensen met een meer dan gemiddeld gewicht en gezag in de kunstwereld en daarbuiten.  Contact : Redactie, info@kunstoase.nlwww.kunstoase.nl.


Tableau Fine Arts Magazine
Het rijkgeïllustreerde, zo’n 114 pagina’s tellende magazine verschijnt 6 x per jaar en informeert u over de hoogtepunten in de kunstwereld: selecteert wereldwijd de interessantste exposities in musea, galeries en kunsthandels, interviewt spraakmakende kunstenaars en houdt u op de hoogte van de ontwikkelingen op veilingen en beurzen. Contact: Jantien Teelen-Nunnikhoven, www.tableaumagazine.nl.

 

 

 


Origine
Is hét tijdschrift op het gebied van kunst en antiek. In goed geïllustreerde en duidelijk geschreven artikelen wordt de boeiende wereld van kunst en antiek belicht. Daarnaast wordt er volop aandacht besteed aan berichten, tentoonstellingen, beurzen, prijzen en veilingen. Contactredactie@origine.nl, www.origine.nl.

 

 

 

 


Atelier
Ontwikkel je schilderstalent met Atelier! Een Hollands landschap of een goed model. Wie met een schildersoog rondkijkt, wil onmiddellijk aan de slag. Maar hoe krijg je die taferelen net zo boeiend op het papier of doek? Atelier laat stap voor stap zien hoe schilderijen en tekeningen tot stand komen. Leerzaam en inspirerend. Daarnaast veel interviews met toonaangevende kunstenaars, museumtips en uitleg over technieken en materialen. Als abonnee profiteer je van speciale bijlagen of kortingen op kunstboeken. Bovendien kunnen alleen abonnees lid worden van Atelier Academie, de tweemaandelijkse tekencursus.
Contact: Raoul Locht, uitgeverij@nr58.nl.


KUNSTWORDTTERUGKUNST
De naam van het tijdschrift verwijst naar Kunst wordt terug kunst, een reeks colleges van Luciano Fabro. Hij stelt dat de hedendaagse kunstenaar zijn bestaansvoorwaarden kwijt is geraakt. Het zou de taak van de kunstenaar moeten zijn om het gedachtegoed over kunst te koesteren en te voeden, aangezien de kunst het domein is waarin het denken vorm aanneemt. Zowel het instrumentarium van de kunstenaar als de plaats van de kunstenaar in de maatschappij, zijn in de huidige tijd niet meer vanzelfsprekend. De kunstenaar is in een wereld geplaatst waarin het niet meer uitmaakt wat hij doet en waar en zelfs of hij het doet. Zijn handelingen zijn vrije, in de ogen van de wereld willekeurige beslissingen geworden waar niemand zich nog om bekommert. Met zijn plaats in de maatschappij is ook het traditionele instrumentarium van de kunstenaar versleten geraakt. Vroeger werd zijn innerlijk door de instrumenten veruitwendigd, maar tegenwoordig is hij al met de bezoeker van zijn tentoonstelling bezig nog vóór hij een werk heeft gemaakt. Hij staat dus oog in oog met het publiek, hetgeen zijn innerlijk kan beschadigen. Kunstenaars zouden op zoek moeten gaan naar nieuwe innerlijke instrumenten, zoals Fabro ze noemt. Hij weet zelf niet welke dat zijn: ‘het gebeurt dat men eerst een instrument gebruikt en het pas dan ontdekt. Maar aan de oorsprong der dingen staat een aandachtig-zijn: Contact: Florette Dijkstra, info@kunstwordtterugkunst.nlwww.kunstwordtterugkunst.nl


H ART is een tijdschrift voor hedendaagse kunst. Het eerste nummer van HART verscheen op 26 januari 2006, als antwoord op de verschraling van de cultuurberichtgeving in de gevestigde media. HART groeide in geen tijd uit tot een bijna vanzelfsprekend onderdeel van het Belgische kunstgebeuren en begint zich steeds meer te profileren als een kunstkrant voor de Benelux (en omgeving).HART wil kunstnieuws brengen in een driewekelijkse publicatie en gaat daarin verder dan louter berichtgeving. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van het klassieke instrumentarium van de cultuurjournalist of de kunstcriticus: de recensie, het verslag, het interview, het opiniestuk, de column,… Met andere woorden: tentoonstellingen worden besproken in plaats van gequoteerd; kunstenaars zijn gesprekpartners in plaats van diva’s; een kunstwerk heeft een inhoud in plaats van uitsluitend een kostprijs.